Přeskočit na hlavní obsah

Náměsíční vrazi - Stanislava Veselá alias Krimi Příběhy |Book review #1|

Fotila: Bella-Kejtý

Ahoj všem! Jak jsem již avizovala, tak si dáme od článků, které se týkají svátků na nějakou chvíli pauzu. Dnes vám přináším recenzi knížky, která na mě velice hluboce zapůsobila. Autorku podcastu a youtube kanálu Krimi Příběhy poslouchám už více než rok, a vlastně pouze díky jejímu zpracování příběhů jsem se dostala k žánru True Crime, kterému jsem naprosto propadla (později vám přidá článek o podcastech na Spotify, kde se ke Stáně ještě vrátíme). Jejím videím jsem propadla natolik, že si je mnohdy pouštím jako kulisu, když něco dělám, paní Stáňa je velice příjemná a její hlas se velmi dobře poslouchá. Když na svém Instagramu ohlásila novinku, že jí vyjde kniha, byla jsem nadšená. A moje nadšení ještě vzrostlo, když jsem se dozvěděla, že chystá autogramiádu v Praze v Paláci knih Luxor. Autogramiáda proběhla 23.10.2023, takže mám svou první knihu s věnováním. Ještě než jsem byla na autogramiádě, neměla jsem knihu přečtenou. Tu jsem si přečetla po autogramiádě a jak se mi vlastně líbila a o čem je? Jdeme se na to podívat.

Kniha Náměsíční vrazi je horkou novinkou. Vyšla ke konci září tohoto roku a již je na mnoha místech vyprodaná, nicméně co jsem tak pochopila, se na 30. 11. plánuje dotisk knihy. Autorem je autorka kanálu Krimi Příběhy Stanislava Veselá  a kniha vyšla v nakladatelství BizBooks v Brně. Kniha má 200 stran a je ve formátu A5. Na začátek musím pochválit obálku, která je naprosto dechberoucí a moc krásná. Troufám si říct, že pouze obálka dokáže čtenáře zaujmout natolik aby vzal knihu alespoň do ruky a začal uvažovat o koupi.

Fotila: Bella-Kejtý

Tématem knihy jsou zločiny, které byly údajně spáchané v náměsíčnosti. Od toho se odvíjí název Náměsíční vrazi. Stručnou anotaci máte nafocenou na zadní straně obálky. Kniha obsahuje celkem 16 kapitol, přičemž některé z nich jsou ještě dále členěné. Kromě hlavních příběhů, kde autorka velice detailně popisuje události, soudní procesy a na závěr dodává i své vlastní myšlenky ohledně zločinu. Mnohdy v knize najdete vsuky, které mají až několik stran a jsou tam velice hezky vysvětlené pojmy, o kterých autorka píše a doplňuje je obrázkovou přílohou. Jsou tam kapitoly, které se zabývají pouze jedním zločinem - například pachatel Kenneth Parks a mnoho dalších, ale zároveň souhrné kapitoly, které obsahují případ, o kterých toho tolik není (takové jsou konkrétně dvě). Kromě vraž v náměsíčnosti se v knize popisuje například Sexsonomie či drobné krádeče během náměsíčnosti. Kniha se četla velmi dobře, občasně jsem se ztrácela, když do příběhu byla vložena vsuvka, ale troucfám si říct, že to je spíše můj osobní problém než chyba autorky.  Na druhou stranu jsem se od knihy nedokázala otrhnout. Kniha působí dojmem, že je za ní obrovské množství práce, čímž si jsem naprosto jistá. To, jak detailně a kvalitně je vše zpracované, dává knize mnoho plusových bodů. Cením i to, že jsou v knize pohledy odborníků.

Fotila: Bella-Kejtý

 

Jsem moc ráda, že jsem si knihu koupila. Líbí se mi, že je kniha opravdu kvalitní, a že se čas investovaný do knihy vyplatil. Řekla bych, že pro fanoušky kanála je to naprostý must have, který je velice obdobného charakteru, jaký známe z videích. Mnohdy jsem si říkala, že muselo být zjevné, že to byla plánovaná vražda, ale stejně to porota uznala jako vzaždu z náměsíčnosti. V průběhu čtení jsem byla smutná, naštvaná a i zděšená, protože mnoho případů bylo extrémních a děsivých. Mnohdy mi šel mráz po zádech. Pravdou je, že některé podkapitoly mi přišly nudné a úplně nezapadaly do tématu knihy a názvu.  Za sebe knihu můžu doporučit.

P.S. Omlouvám se za kvalitu fotek, naprosto nechápu, co se stalo, protože jak v počítači, tak v telefonu jsou krásně ostré a čitelné a zde jsou zdeformované, pokusím se to, co nejdříve vyřešit.

Shrnutí

Název: Náměsíční vrazi

Autor: Stanislava Veselá

Nakladatelství: BizBooks

Rok vydání: 2023

Počet stran: 200 stran

Žánr: detektivní, krimi, fakta

Hodnocení: 95%

Komentáře

  1. O knize jsem doposud neslyšela. Ale zdá se, že je to příběh přesně na podzim. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto úžasná kniha!:-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Halloween - Samhain, původ, tradice a legenda o Hrozném Jackovi

Source/zdroj: Pinterest [23:30, 30.10.2023]   Ahojky! Dnešní datum je 31. říjen. Jak mnozí víte, dnes se oficiálně slaví Halloween. Sice to není náš původní svátek (ne, že bychom moc originálních svátků měli), a není moc lidí, kteří by halloween zde slavili, ale v obchodech už dlouhou dobu můžete sehnat halloweenské ozdoby a sladkosti. Dlouho jsem přemýšlela, jestli bych se měla věnovat tématickým článkům, ale říkám si, že nebude od věci, když si aspoň trochu rozšíříme naše obzory. A o čem tedy dnešní článek bude? Budeme se věnovat vzniku samotného svátku. Dalo by se říct, že dnešní článek bude pilotním dílem jakési série, kde se budeme různě věnovat svátkům napříč světem. Tak jdeme na to. 🎃 

Dušičky

Foto: K. Turek , zdroj: horydoly.cz [20:30, 1.11.2023]   Vítám Vás u nového článku. Dnes máme 2. listopadu. Vím, že se to teď sešlo poněkud zvláštně a máme tady za sebou dva články týkající se v podstatě smrti. Nicméně si myslím, že si i Dušičky zaslouží svůj prostor stejně tak jako Halloween. Tak jdeme na to.